החקלאות על הגבולות בעלת חשיבות עליונה בשמירה על בטחוננו, בכך שהיא קובעת את גבולות ההתיישבות. הבחירה לקיים חקלאות בגבול הייתה מאתגרת לאורך השנים וכעת במיוחד. אנו חשופים ברשתות ובקבוצות הווטסאפ לבקשות לרכישת סחורה חקלאית מהחקלאים היושבים בגבולות המדינה. בשיעור הקרוב נרצה לדבר על חיוניות וחשיבות החקלאות במדינה, ולמה כ"כ חשוב להשאיר את העסקים של החקלאים פועלים ומתפקדים, דבר שאולי מובן מאליו עבורנו אבל לא בהכרח עבור התלמידים.
מצגת מלווה:
מערך שיעור:
קרדיט: המעורר
מאגר מערכי שיעור בנושאים אקטואליים
הצעות נוספות - עיבוי בינה מלאכותית:
הצעות לשאלות תרגול על השיעור:
מהן המטרות העיקריות שהוצבו בשיעור?
מהי חשיבות קיום החקלאות בישראל, לפי השיעור?
מהם האתגרים העיקריים שעומדים כיום בפני החקלאים בצפון ובעוטף?
מה כוונת המשפט "אם חקלאות כאן מולדת כאן"? הסבירו.
מה ניתן ללמוד מהמפה על פריסת השטחים החקלאיים בצפון ובדרום?
מהם לפחות 3 דברים שאפשר לעשות כדי לחזק את החקלאות בישראל, לפי השיעור?
למה חשוב שישראל תייצר בעצמה מזון במקום לייבא? ציינו לפחות 2 סיבות.
המלצה אישית: מה אתם הייתם עושים כדי לסייע לחקלאים בישראל בתקופה זו? נמקו.
הצעות נוספות לחיבור התלמידים לנושא החקלאות בישראל:
להביא חקלאי כאורח לשיעור - שיספר על האתגרים והקשיים בעבודה, וגם על הסיפוק והצורך להמשיך לעבוד את האדמה.
לארגן סיור לתלמידים בחווה חקלאית או משק בעוטף או בצפון - שיחוו מקרוב את המציאות בשטח.
ליצור קשר עם בית ספר שנמצא בעוטף, ולקיים שיח משותף על המצב הביטחוני והשפעתו על היומיום.
לבקש מהתלמידים לראיין את הסבים/סבתות שלהם על חיי החקלאות בעבר - לחבר לשורשים ולמורשת.
לערוך פעילות התנדבותית עם התלמידים לעזרה באריזה/קטיף תוצרת חקלאית מהעוטף או הצפון.
להכין כרזות תמיכה בחקלאי העוטף ולתלות ברחבי בית הספר והיישוב.
Commentaires