top of page

פייק או לא? אוריינות מדיה אזרחית

פעילויות אינטראקטיביות ומערכי שיעור בנושא של אוריינות מדיה, במיוחד לשעת מלחמה - ובכלל. איך לזהות פייק? פעילויות לפי נושא ולפי מיומנויות. כולל שאלות פוריות המשיקות לתחומי דעת שונים, נושאים לדיון ועוד. מעוצב בתשומת לב ובהלימה לנושא.


המיזם נולד בימים שלאחר פרוץ המלחמה מתוך הבנה שהצורך לעסוק באוריינות מדיה במסגרות חינוכיות וחברתיות הפך לדחוף. הצפה הולכת וגדלה של מידע, תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות בימי שגרה וחירום לצד ההתפתחות המהירה של טכנולוגיות בינה מלאכותית ותפקידם בעיצוב המידע הזמין לציבור.  במציאות של מלחמה קשה ומתמשכת לרשתות החברתיות תפקיד מרכזי בעיצוב הידע והעמדות של הציבור, ביניהם גם של ילדים ונוער שצורכים את מרבית התוכן שלהם מרשתות חברתיות במגוון נושאים.  ההתמודדות עם מציאות זו דורשת העמקה בתהליכי החינוך וההטמעה של מיומנויות חשיבה, קריאה ופענוח של ידע המעוצב ומופץ ברשתות החברתיות. 

 

קרדיט:

ד"ר תמי הופמן – עמיתת מחקר וראשת התכנית למדיניות חינוך לדמוקרטיה; מכללת סמינר הקיבוצים

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר –  עמיתה בכירה וראש התוכנית לדמוקרטיה בעידן המידע

ענבר מימר –  עוזרת מחקר בתכנית למדיניות חינוך לדמוקרטיה

נועה ברק ושלר – מנהלת מערך התקשורת והשיווק

עידן רינג – סמנכ"ל קהילה וחברה

הדר להב  – מרכזת תחום אוריינות ומוגנות ברשת

ד”ר קרן קטקו איילי -  מומחית לפדגוגיה אקטיביסטית לקידום אזרחות פעילה.מורה, מרצה, חוקרת ומפתחת תוכניות לימודים והשתלמויות.מייסדת הבלוג “חיים משותפים” לקידום שוויון וסובלנות בחברה הישראלית.

ד"ר איבנה רטנר – מנהלת תחום דעת קולנוע ומדיה המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך וראש פורום אוריינות מדיה במכון מופ"ת

ד"ר יונתן מנדלס – מנהל הידע, מו"פ קהילות מקצועיות לומדות

ד"ר שאנה רוזנבאלט- מנהלת יחידת פורומים וצוותי חשיבה

ד"ר אריאל פרידמן –  מנהלת יחידת כנסים, ימי עיון ופורומים

סיגל קרני – מחלקת השיווק

ליאור בר – מחלקת השיוק

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments

Rated 0 out of 5 stars.
No ratings yet

Add a rating
bottom of page